Νοσοκομείο σε… ανοδική τροχιά και «προχωρημένες» προσπάθειες βελτίωσης της ποιότητας υπηρεσιών

Συνέντευξη Τύπου παραχώρησαν στους εκπροσώπους των τοπικών ΜΜΕ, ο διοικητής του Νοσοκομείου Πρέβεζας Μίλτος Παππάς και οι προϊστάμενοι/διευθυντές των υπηρεσιών, το πρωί της Παρασκευής, προχωρώντας σε έναν απολογισμό για το 2016.

Οι διαπιστώσεις των Ξανθού-Πολάκη, της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Υγείας, πως η κατάσταση στα δημόσια νοσοκομεία της χώρας, βελτιώθηκε σημαντικά μέσα στο 2016, επαληθεύτηκαν και για το Νοσοκομείο Πρέβεζας, καθώς παρουσιάστηκε μία κατάσταση σαφώς βελτιωμένη σε σχέση με το 2015 (συνεχείς πληρωμές ληξιπρόθεσμων οφειλών, αύξηση προσωπικού κ.α.) και ειπώθηκαν αρκετά «προχωρημένα» και φιλόδοξα σχέδια (σύστημα αρχειοθέτησης ακτινολογικών εικόνων, ηλεκτρονικά ραντεβού, εκπαίδευση νοσηλευτικού προσωπικού κ.α.).

Ο διοικητής του Νοσοκομείου, κ. Παππάς ανέφερε μεταξύ άλλων: «Θεωρούμε για εμάς ότι ήταν μία χρονιά επιτυχημένη. Μία χρονιά που έκλεισε με καλά αποτελέσματα. Το Νοσοκομείο Πρέβεζας έχει ως στόχο να βελτιώσει κάποιες δομές και τις υπηρεσίες που παρέχει στους πολίτες» και στάθηκε στην ενεργειακή αναβάθμιση του κτιρίου που θα επιδιωχθεί και τις αλλαγές στις πισίνες και τις δομές στο ΚΕΦΙΑΠ στην Αγία Τριάδα.

Ο κ. Βασίλειος Παππάς διοικητικός διευθυντής τόνισε:

«Η φετινή χρονιά ήταν καλύτερη από την περσινή. Την 1/1/2016 είχαμε ξεκινήσει με 33 μόνιμους γιατρούς, 5 επικουρικούς και 6 ειδικευόμενους, ενώ καταλήξαμε με 32 μόνιμους (έφυγε ο πνευμονολόγος), 10 επικουρικούς και 10 ειδικευόμενους, σύνολο έχουμε 42 γιατρούς αντί για 38. Αναμένεται εντός διμήνου η πρόσληψη τριών γιατρών, δύο παθολόγων και ενός αναισθησιολόγου. Μένει το συμβούλιο κρίσης και θα τους προσλάβουμε. Και στο υπόλοιπο προσωπικό είχαμε καλύτερη εξέλιξη.

Φτάσαμε σήμερα να έχουμε νοσηλευτικό προσωπικό 130 άτομα, διοικητικό-τεχνικό 42 άτομα και παραϊατρικό 29 άτομα. Είμαστε σε μία σχετικά καλύτερη μοίρα» και πρόσθεσε: «Το 2016 για τη λειτουργία του Νοσοκομείου απαιτήθηκαν 9.300.000 ευρώ (συμπεριλαμβάνονται ο ξενώνας, το ΚΕΦΙΑΠ κ.α. εκτός των Κέντρων Υγείας). Είναι η μόνη χρονιά που καταφέραμε να πληρώσουμε προμηθευτές μέχρι και το Νοέμβριο του 2016. Οφείλεται στη χρηματοδότηση από το Υπουργείο. Όσον αφορά τη μισθοδοσία και τις εφημερίες έχουν πληρωθεί τα πάντα. Όσον αφορά τις πρόσθετες εφημερίες, έχουν πληρωθεί μέχρι και τον 8ο. Είναι ένα διαδικαστικό θέμα. Υπερωρίες προσωπικού μέχρι και τον 11ο του 2016. Δεν είχαμε έλλειψη κάποιου φαρμάκου λόγω οικονομικής δυσπραγίας».

Η Κατερίνα Αραβανή διευθύντρια νοσηλευτικής υπηρεσίας, είπε από την πλευρά της: «Ο Οργανισμός του Νοσοκομείου έχει 150 θέσεις. Αυτή τη στιγμή είναι καλυμμένες οι 132, δηλαδή  ποσοστό 88%. Οι θέσεις για νοσηλευτές είναι 112. Αυτή τη στιγμή έχουμε 107 άτομα, δηλαδή κάλυψη 95%. Περιμένουμε τρία άτομα και ανεβαίνει το ποσοστό στο 96%.

Η νοσηλευτική υπηρεσία μέσα στο 2017 θα ασχοληθεί με νοσηλευτικά πρωτόκολλα. Κάθε νοσηλευτική πράξη που θα γίνεται στο νοσοκομείο, θα είναι ίδια με αυτή που γίνεται σε όλα τα σοβαρά νοσοκομεία, όχι μόνο της Ελλάδας, αλλά της Ευρώπης και της Αμερικής. Δηλαδή οι πράξεις μας θα είναι μετρήσιμες, αξιολογήσιμες και στο τέλος θα δούμε τι κάναμε σωστά και τι λάθος. Αυτό είναι βελτίωση της ποιότητας. Αυτό δεν έχει να κάνει με το κόστος. Έχει να κάνει με τη διάθεση για δουλειά. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί με τη συνεχιζόμενη εκπαίδευση στους νοσηλευτές. Είναι μέσα στο πρόγραμμα ένας ετήσιος προγραμματισμός μαθημάτων στους νοσηλευτές μας από τη νοσηλευτική υπηρεσία, αλλά θα εντάξουμε και το Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης, που είναι ο ειδικός φορέας του Δημοσίου, που εκπαιδεύει δημοσίους υπαλλήλους».

Ο Προϊστάμενος μηχανογράφησης Θανάσης Ανωγιάτης υποστήριξε: «Η πληροφορική παίζει ένα σημαντικό ρόλο στα Νοσοκομεία. Το γνωρίζετε πολύ καλά. Το Νοσοκομείο είχε εδώ και πάρα πολλά χρόνια μπει σε μία περιπέτεια αναφορικά με το πληροφοριακό του σύστημα, το οποίο από το 2007 όταν είχε εγκατασταθεί, είχε προβλήματα που δεν πηγάζουν από το Νοσοκομείο, αλλά είχαν να κάνουν με την αναθέτουσα αρχή, που ήταν το τότε ΠΕΣΥΠ Ηπείρου, το οποίο είχε ξεκινήσει τη διαδικασία και δεν είχε παραληφθεί ποτέ. Για κάποιους λόγους, οι οποίοι δεν είναι της παρούσης. Μετά από τόσα χρόνια το πρόβλημα λύθηκε. Και αυτό μας λύνει τα χέρια, γιατί μπορούμε να προχωρήσουμε σε καινούρια πράγματα» και συμπλήρωσε: «Μέσα στο 2016 εγκαταστήσαμε ένα καινούριο σύστημα ανθρώπινου δυναμικού και μαζί και μία καινούρια εφαρμογή μισθοδοσίας. Όλα αυτά δεμένα μεταξύ τους και με τα αντίστοιχα τμήματα.

Γίνεται ηλεκτρονικά η καταχώριση των εφημεριών, των βαρδιών των τμημάτων. Μέσα στο έτος προχωρήσαμε στην προμήθεια ενός ειδικού λογισμικού, που αφορά η διασύνδεση του Νοσοκομείου και των τμημάτων του με τον ΕΟΠΥΥ. Ο ΕΟΠΥΥ τα προηγούμενα χρόνια απαιτούσε από εμάς τα νοσήλια με ένα συγκεκριμένο τρόπο. Εμείς όμως δεν μπορούσαμε να εγκαταστήσουμε την αντίστοιχη εφαρμογή. Ο ΕΟΠΥΥ δεν τα δεχόταν με το… χέρι. Εγκαταστήσαμε αντίστοιχο λογισμικό και για τα εξωτερικά ιατρεία (επισκέψεις, παραπεμπτικά κ.α.). Επίσης υλοποιήσαμε ένα σύστημα ψηφιακής αρχειοθέτησης ακτινολογικών εικόνων. Όλες οι ακτινολογικές εικόνες του Νοσοκομείου, όλα τα μηχανήματα εγκαθίστανται σε έναν κεντρικό server και όλοι οι γιατροί του νοσοκομείου μπορούν να έχουν πρόσβαση. Του χρόνου θα έχουμε εξοικονόμηση χρημάτων, τα οποία θα τα επανεπενδύσουμε σε δράσεις όπως τοπικό συνταγολόγιο, υποσυστήματα παραπεμπτικών και στο τέλος της χρονιάς θα προσπαθήσουμε να υλοποιήσουμε ένα σύστημα ιατρικού φακέλου. Ένα άλλο ζήτημα που θα επιχειρήσουμε θα είναι το ηλεκτρονικό ραντεβού».

Ο Προϊστάμενος οικονομικής υπηρεσίας κ. Θανάσης Αυδίκος ξεκαθάρισε: «Εκείνο που θα έλεγα είναι ότι ύστερα από πιέσεις της διοίκησης, καταφέραμε να αυξήσουμε πέραν του ορίου τη δαπάνη για το φάρμακο. Μας είπαν ότι το 2017 θα είναι ακόμη υψηλότερη σε σχέση με το 2016. Σε καιρό κρίσης αυτά είναι σοβαρές επιτυχίες».

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.