ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ 2020

Πώς σχολιάζετε τον Προϋπολογισμό για το 2020 της κυβέρνησης της ΝΔ;

 Ο Προϋπολογισμός της κυβέρνησης της ΝΔ επιβεβαιώνει την κριτική που έχουμε ασκήσει μέχρι σήμερα στη δημοσιονομική και γενικότερα οικονομική πολιτική της. Ο Προϋπολογισμός του 2020 δεν είναι ούτε κοινωνικός, ούτε αναπτυξιακός. Πιστή στη νεοφιλελεύθερη ιδεοληψία της, η κυβέρνηση της ΝΔ δίνει πολλά στους λίγους και λίγα στους πολλούς.

Πρόκειται για έναν προϋπολογισμό ο οποίος:

– Προβλέπει σημαντικές φοροελαφρύνσεις για τους ισχυρούς και τους πλούσιους. Δεν είναι όμως καθόλου γενναιόδωρος με τα χαμηλά και μεσαία εισοδήματα.

–Δεν ανακουφίζει τη μεσαία τάξη. Απεναντίας, διαψεύδει τις ελπίδες για σημαντική βελτίωση της εισοδηματικής της κατάστασης που προεκλογικά είχε καλλιεργήσει η ΝΔ.

– Οι εισοδηματικές ανισότητες όχι μόνο δεν αντιμετωπίζονται, αλλά αντίθετα ενισχύονται. Ανατρέπεται δηλαδή η κυβερνητική πολιτική του ΣΥΡΙΖΑ, η οποία, με πολλή προσπάθεια, είχε αρχίσει να αμβλύνει τις ανισότητες αυτές.

–Τα οφέλη που αποκόμισε η χώρα από την έξοδό της από τα μνημόνια και τη διαρκή ανάπτυξη επί δέκα συνεχόμενα τρίμηνα, που πέτυχε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, όχι μόνο δεν κατανέμονται δίκαια αλλά, επιπλέον, κατανέμονται με εκείνον ακριβώς τον τρόπο που μας οδήγησε στην κρίση και τη χρεοκοπία.

 Γιατί καταλογίζετε στη ΝΔ αναντιστοιχία προεκλογικών λόγων και κυβερνητικών έργων με αφορμή και τον Π/Υ 2020;

Ο Προϋπολογισμός του 2020 δεν επιβεβαιώνει μόνο ότι τα περί μείωσης των πρωτογενών πλεονασμάτων ήταν φύκια που πουλούσε προεκλογικά ο κ. Μητσοτάκης για μεταξωτές κορδέλες.

Δεν επιβεβαιώνει μόνο ότι προεκλογικά ο κ. Μητσοτάκης έλεγε συνειδητά ψεύδη ότι η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ κατέστρεψε την ελληνική οικονομία και εκτροχίασε τον προϋπολογισμό του 2019, εκτός εάν ο ίδιος είναι ο «Χουντίνι» που κατάφερε να δημιουργήσει υπερπλεόνασμα μέσα σε 4 μήνες διακυβέρνησης.

Δεν επιβεβαιώνει μόνο ότι από τις αρχικές υπερφίαλες υποσχέσεις για 4% ανάπτυξη, ο κ. Μητσοτάκης έπεσε στο 3% για να προσγειωθεί τελικά στο 2,8% για το 2020, το οποίο αμφισβητούν και η Κομισιόν (2,3%) και το ΔΝΤ (2,2%) και ο ΟΟΣΑ (2,1%).

Επιβεβαιώνει ακόμα ένα μεγάλο προεκλογικό ψέμα της κυβέρνησης ΝΔ. Αυτό της δήθεν στήριξης των χαμηλών και μεσαίων εισοδημάτων. Ο πρωτοφανής εμπαιγμός τους από τη ΝΔ γίνεται ακόμη πιο εμφατικός, αν λάβουμε υπόψη ότι οι πολυδιαφημισμένες “σημαντικές φοροελαφρύνσεις”, έμειναν μόνο υποσχέσεις για τους μισθωτούς και τους συνταξιούχους, προκειμένου να εξασφαλιστούν σημαντικές ελαφρύνσεις στα υψηλά εισοδήματα και τις μεγάλες επιχειρήσεις. Επιπλέον, στον Προϋπολογισμό του 2020 υπάρχουν όλοι οι διαβόητοι «29 άδικοι φόροι του ΣΥΡΙΖΑ», όπως έλεγε προεκλογικά η ΝΔ, εκτός από τον φόρο των κερδών των επιχειρήσεων και των μερισμάτων.

Γιατί καταλογίζετε στη ΝΔ προεκλογική ψευδολογία για δήθεν στήριξη των χαμηλών και μεσαίων εισοδημάτων;

Διότι ο κ. Μητσοτάκης, αμέσως μόλις ανέλαβε πρωθυπουργός, πήρε δύο αποφάσεις που είναι εξαιρετικά κρίσιμες για το διαθέσιμο εισόδημα των πολιτών το 2020.

Η πρώτη απόφαση ήταν να μην χρησιμοποιήσει μέρος από τα ταμειακά διαθέσιμα που είχε διασφαλίσει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ για να μειώσει το πρωτογενές πλεόνασμα κατά 1% ήδη από το 2020, όπως είχαμε σχεδιάσει εμείς με τον εγγυητικό λογαριασμό. Η απόφαση αυτή στερεί για το 2020 δημοσιονομικό χώρο ύψους περίπου 2 δις ευρώ, ο οποίος θα μπορούσε να διατεθεί σε ελαφρύνσεις και μέτρα κοινωνικής στήριξης όπως είχε σχεδιάσει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ.

Η δεύτερη απόφαση του κ. Μητσοτάκη ήταν να χρησιμοποιήσει παραπάνω από τον μισό δημοσιονομικό χώρο (μεγάλο μέρος του οποίου είχε διασφαλίσει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ) δηλαδή να χρησιμοποιήσει πάνω από 600 εκατ. ευρώ για να μειώσει τους φόρους κατά προτεραιότητα στις επιχειρήσεις (μείωση φόρου από το 28% στο 24%) και τα μερίσματα που αυτές διανέμουν (μείωση φόρου μερισμάτων από το 10% στο 5%). Ωστόσο, οι φοροελαφρύνσεις αυτές αφορούν σχεδόν αποκλειστικά τις μεγάλες επιχειρήσεις, διότι αυτές είναι που έχουν υψηλή κερδοφορία και μπορούν να μοιράζουν υψηλά μερίσματα, άρα αυτές και οι μέτοχοί τους κυρίως ευνοούνται. Είναι χαρακτηριστικό ότι σχεδόν το 80% του οφέλους της μείωσης του συντελεστή από το 28% στο 24%, θα το καρπωθούν περίπου 6.000 επιχειρήσεις ή 2,5% του συνόλου των επιχειρήσεων. Και ακόμη πιο χαρακτηριστικό το γεγονός ότι το σχεδόν 40% από το όφελος θα το καρπωθούν περίπου 200 επιχειρήσεις (0,07% του συνόλου), με ετήσια κέρδη πάνω από 7,5 εκ.

Αυτές οι δύο αποφάσεις του κ. Μητσοτάκη στέρησαν πάνω από 2,5 δις ευρώ από τον προϋπολογισμό του 2020 που, επαναλαμβάνουμε, θα μπορούσαν να είχαν χρησιμοποιηθεί για φοροελαφρύνσεις και για κοινωνική στήριξη των χαμηλών και μεσαίων εισοδημάτων, όπως είχε σχεδιάσει και εξαγγείλει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ.

Τι ακριβώς είχε σχεδιάσει και εξαγγείλει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ για τα χαμηλά και μεσαία εισοδήματα που ακυρώνει η πολιτική της κυβέρνησης της ΝΔ;

Μεταξύ άλλων, τα ακόλουθα:

–Τη μείωση της προκαταβολής φόρου στο 50% για επιχειρήσεις και ελεύθερους επαγγελματίες.

–Την κατάργηση της εισφοράς αλληλεγγύης για εισοδήματα ως 20.000 και τη δραστική μείωσή της για μεγαλύτερα εισοδήματα.

–Την πρόσθετη μείωση του ΕΝΦΙΑ το 2020 ώστε αυτή να φτάνει το 30% μεσοσταθμικά  και το 50% για τις μικρομεσαίες ιδιοκτησίες.

— Τη μείωση του ΦΠΑ από το 13% στο 11%.

— Αύξηση συντελεστή αποσβέσεων στο 150%

Ναι αλλά η κυβέρνηση ισχυρίζεται ότι, τουλάχιστον για τους ελεύθερους επαγγελματίες, οι φοροελαφρύνσεις που αποφάσισε είναι σημαντικές. Τι απαντάτε;

Καταρχάς, θυμίζουμε στην κυβέρνηση ότι στα μεσαία στρώματα δεν ανήκουν μόνο ελεύθεροι επαγγελματίες αλλά και μισθωτοί και συνταξιούχοι, για τους οποίους οι φοροελαφρύνσεις που σχεδιάζει είναι από ψίχουλα έως μηδενικές (για εισοδήματα από 20 έως 50 χιλιάδες ευρώ).

Επίσης, όσον αφορά στους ελεύθερους επαγγελματίες, τις πράγματι υπαρκτές φοροελαφρύνσεις στο φορολογικό σ/ν που η κυβέρνηση έθεσε σε διαβούλευση τις ροκανίζουν άλλες επιλογές της όπως οι παρακάτω:

Οι μεγάλες αυξήσεις στα τιμολόγια της ΔΕΗ, που όχι μόνο ακύρωσαν τη μείωση του ΦΠΑ στο ρεύμα στο 13% που είχε ψηφιστεί επί διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, αλλά έφεραν και πρόσθετες επιβαρύνσεις. Επιπλέον, οι επιβαρύνσεις αυτές θα αυξηθούν στο άμεσο μέλλον εξαιτίας της ρήτρας διοξειδίου του άνθρακα που μετακυλίεται στα νοικοκυριά και τις επιχειρήσεις.

—  Οι κρυφές επιβαρύνσεις 22% στον πρόσφατο φορολογικό νόμο, για όσους δεν καταφέρουν να συγκεντρώσουν το 30% σε ηλεκτρονικές αποδείξεις

— Η νέα επιβάρυνση του ΕΝΦΙΑ κατά 142 εκατ. το 2020 λόγω της αναπροσαρμογής των αντικειμενικών αξιών των ακινήτων. Θυμίζουμε ότι επί διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ τέτοιες αναπροσαρμογές γίνονταν με τρόπο ώστε να μην προκύπτει αύξηση του ΕΝΦΙΑ.

Η χαριστική βολή για τους ελεύθερους επαγγελματίες, ωστόσο, θα έρθει όπως φαίνεται με το νέο ασφαλιστικό, καθώς η σχεδιαζόμενη επαναφορά των κλάσεων θα φέρει ασφαλιστικές επιβαρύνσεις εκατοντάδων ευρώ ετησίως για τους ασφαλισμένους.

Μα η κυβέρνηση της ΝΔ θριαμβολογεί ότι μείωσε μεσοσταθμικά τον ΕΝΦΙΑ κατά 22% το 2019. Πώς το σχολιάζετε;

Ο Τομεάρχης Οικονομικών της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ, ακριβώς επειδή η ΝΔ πανηγυρίζει στη Βουλή για τη μείωση του ΕΝΦΙΑ, έθεσε στον κ. Σκυλακάκη τις εξής 2 απλές ερωτήσεις:

1) Μείωσε ή όχι ο ΣΥΡΙΖΑ τον ΕΝΦΙΑ κατά 260 εκ.;

2) Η ΝΔ έκανε μείωση κατά 205 εκ. το 2019 και έχει προϋπολογίσει αύξηση 142 εκ. για το 2020, άρα η δική της συμβολή είναι μόνο 63 εκ.;

Απάντησαν, και ο κ. Σκυλακάκης και ο κ. Βεσυρόπουλος, επί της ουσίας, επιβεβαιώνοντας ότι η απάντηση και στις 2 ερωτήσεις είναι θετική.

Απλώς, ο κ. Σκυλακάκης απάντησε εκτός θέματος και ο κ. Βεσυρόπουλος πρόσθεσε το εκπληκτικό επιχείρημα ότι η μείωση του ΣΥΡΙΖΑ φάνηκε στα εκκαθαριστικά μετά την νομοθέτηση της μείωσης της ΝΔ, άρα είναι σαν να την έκανε και αυτή η ΝΔ!

Επιπλέον, ο κ. Βεσυρόπουλος είχε την καλοσύνη να αποδεχθεί ότι:

1) Η ΝΔ δεν έκανε μείωση 22% στον ΕΝΦΙΑ όπως ισχυρίζονται, παρά μόνο ένα μέρος αυτής.

2) Η ΝΔ δεν έκανε τίποτα για το μεγαλύτερο μέρος των φορολογουμένων (το 63%), δηλαδή όσους και όσες έχουν περιουσία έως 60.000.

Ήταν και κάπως φειδωλός με την αλήθεια, βέβαια, όταν υπονόησε ότι η μείωση που νομοθέτησε ο ΣΥΡΙΖΑ αφορούσε μόνο τις περιουσίες ως τις 60.000, κάτι το οποίο είναι προφανώς ψευδές.

Για το ότι η συμβολή της ΝΔ στην μείωση του ΕΝΦΙΑ είναι μόλις 63 εκ. απάντησαν κατ’ αναλογία της γνωστής έκφρασης: “Τι κάνεις Γιάννη; Κουκιά σπέρνω”…

Γιατί επικρίνετε την κυβέρνηση της ΝΔ για τον προϋπολογισμό του 2020 όσον αφορά την κοινωνική αλληλεγγύη;

Διότι από τον κατατεθειμένο π/υ του 2020 στη Βουλή, εμφανίζεται μείωση στα επιδόματα κοινωνικής αλληλεγγύης που χορηγεί ο ΟΠΕΚΑ κατά 369 εκ. €.

Όπως προκύπτει από τον πίνακα παρακάτω, οι μεγαλύτερες μειώσεις αφορούν:

1.τα προνοιακά επιδόματα για ΑμεΑ, που μειώνονται κατά 173 εκ.

2.τα οικογενειακά επιδόματα, που μειώνονται κατά 139 εκ.

3.το επίδομα ενοικίου, που μειώνεται κατά 53 εκ.

 

ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΤΟΜΕΑ ΚΟΙΝ. ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ 2020
  Δαπάνη το 2019 Προϋπολογιζόμενη δαπάνη 2020 Διαφορά
Παροχές σε ανασφάλιστους υπερήλικες 149 145 –          4
Οικογενειακά επιδόματα 1.100 961 –    139
ΚΕΑ 680 850 +  170
Επιδόματα ΑμεΑ 913 740   –   173
Στεγαστικό επίδομα και προστασία Α΄ κατοικίας 366 313 –       53
Σχολικά γεύματα 44 44  
  ΣΥΝΟΛΟ ΜΕΙΩΣΕΩΝ 369

Επιβεβαιώνονται έτσι οι εκτιμήσεις που έχουμε δημοσιοποιήσει εδώ και καιρό, ότι δηλαδή η μεγάλη δεξαμενή των 3,5 δισ. που δημιουργήσαμε για τα προνοιακά επιδόματα, προκειμένου να στήσουμε ένα νέο κοινωνικό κράτος διαφανές, δίκαιο, αδιάβλητο και αξιόπιστο, θα είναι αυτή που, κατά κύριο λόγο, θα υποστεί την αφαίμαξη για να καλυφθούν πιθανά κενά στον Προϋπολογισμό.

Πώς σχολιάζετε τις αιτιάσεις της κυβέρνησης ότι ο προϋπολογισμός του 2020, κυρίως μέσω των φοροελαφρύνσεων για τις επιχειρήσεις, έχει αναπτυξιακή – επενδυτική στόχευση;

Η κυβέρνηση μηρυκάζει νεοφιλελεύθερα δόγματα τα οποία, έπειτα από 4 δεκαετίες εφαρμογής τους διεθνώς, όχι απλώς απέτυχαν αλλά είχαν τα ακριβώς αντίθετα αποτελέσματα από αυτά που υπόσχονταν. Δηλαδή, εμπόδισαν την ανάπτυξη αντί να την ενισχύσουν κι έκαναν τους φτωχούς φτωχότερους και τους πλούσιους πλουσιότερους.

Οι φοροαπαλλαγές στους ισχυρούς το μόνο που καταφέρνουν είναι να αυξήσουν τον πλούτο τους ενισχύοντας τις κοινωνικές ανισότητες, για τις οποίες ακόμη και συστημικοί οργανισμοί όπως ο ΟΟΣΑ, η Παγκόσμια Τράπεζα και το ΔΝΤ επισημαίνουν ότι συνιστούν τροχοπέδη στην οικονομική ανάπτυξη.

Αν η κυβέρνηση της ΝΔ δεν ήταν δέσμια των αποδεδειγμένα αποτυχημένων νεοφιλελεύθερων δογμάτων και της ταξικής μεροληψίας της υπέρ των ισχυρών, θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει τον δημοσιονομικό χώρο που αντιστοιχεί στις μειώσεις του φόρου των επιχειρηματικών κερδών και των μερισμάτων με διαφορετικό τρόπο:

  • Να λάβει στοχευμένα μέτρα που ενισχύουν τις επενδύσεις (όπως πχ αυτό είχε εξαγγείλει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ για αύξηση του συντελεστή αποσβέσεων στο 150%)
  • Να λάβει μέτρα – όπως π.χ. την κατάργηση της εισφοράς αλληλεγγύης για εισοδήματα μέχρι 20.000 ευρώ και τη δραστική μείωση της για μεγαλύτερα εισοδήματα (που επίσης είχε εξαγγείλει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ) – τα οποία και την κοινωνική συνοχή ενισχύουν και αναπτυξιακά είναι καθώς, από τη μια ενισχύουν τη ζήτηση και από την άλλη διευκολύνουν τις επιχειρήσεις να προσλάβουν ικανά μεσαία στελέχη.

Επίσης, αν η κυβέρνηση της ΝΔ δεν ήταν δέσμια των νεοφιλελεύθερων δογμάτων, δεν θα ακολουθούσε μια ακραία αντεργατική πολιτική (υπονόμευση συλλογικών συμβάσεων εργασίας, κατάργηση δικαιώματος προσφυγής στη διαιτησία, κατάργηση αιτιολόγησης απολύσεων κ.λπ.) η οποία οδηγεί σε μειώσεις μισθών, άρα και της αγοραστικής δύναμης των νοικοκυριών πράγμα. Κάτι που υπονομεύει τη ζήτηση και ως εκ τούτου τις αναπτυξιακές προοπτικές της οικονομίας. Ούτε θα έκανε γαργάρα τις προεκλογικές της υποσχέσεις για ετήσια αύξηση του κατώτατου μισθού σε ποσοστό διπλάσιο από το ποσοστό αύξησης του ΑΕΠ.

Γιατί ασκείτε κριτική στην κυβέρνηση αναφορικά με το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων;

Για δύο κυρίως λόγους.

(α) Το πρώτο εξάμηνο του 2019, οι πληρωμές στο ΠΔΕ ήταν μισό δις πάνω από τις περσινές (στοιχεία ΤτΕ). Και οι περσινές πληρωμές ήταν 6,24 δις, από τις υψηλότερες τα τελευταία χρόνια. Η κυβέρνηση της ΝΔ λέει στον Π/Υ ότι το 2019 η υποεκτέλεση του ΠΔΕ θα κινηθεί στα 600 εκατ. Δηλαδή, η κυβέρνηση της ΝΔ παραδέχεται ότι, παρόλο που οι πληρωμές που παρέλαβε από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ για το πρώτο εξάμηνο του 2019 ήταν μισό δις περισσότερες από το αντίστοιχο διάστημα του 2018, τελικά η ίδια θα κλείσει το 2019 χαμηλότερα από το 2018 (στα 6,15 αντί τα 6,24 δις του 2018). Αυτό είναι ήδη ανησυχητικό για το εύρος της υποεκτέλεσης του ΠΔΕ το δεύτερο εξάμηνο του 2019.

(β) Ακόμη πιο ανησυχητικό όμως είναι η οπισθοδρόμηση στις πρακτικές του πελατειακού κράτους που μας οδήγησαν στη χρεοκοπία. Μια οπισθοδρόμηση που δυστυχώς αφορά και το ΠΔΕ. Άκρως χαρακτηριστικό παράδειγμα, εν προκειμένω, είναι η απόφαση της κυβέρνησης να ακυρώσει το πρόγραμμα ΦιλόΔημος για τα έργα στην Τοπική Αυτοδιοίκηση. Ένα πρόγραμμα ύψους πάνω από 2 δις ευρώ που έχει αγκαλιαστεί από τις δυνάμεις της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Μια ιδιαίτερα επιτυχημένη πρωτοβουλία της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ ακυρώνεται από την κυβέρνηση της ΝΔ αποκλειστικά και μόνο για πελατειακούς λόγους: για να περνάνε οι δήμαρχοι από το γραφείο του Υπουργού Εσωτερικών. Και τούτο το παράδειγμα, πέρα από το ότι δίνει σαφές σήμα για το πώς θα προχωρούν τα έργα του ΠΔΕ στο εξής, προφανώς και δεν είναι το μοναδικό. Θυμίζουμε, για παράδειγμα, το πάγωμα του αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος, τη ματαίωση του σχεδιασμού του Μετρό Θεσ/κης, το πάγωμα εντάξεων και πληρωμών σε δράσεις ενίσχυσης της επιχειρηματικότητας, που ήταν έτοιμες τον Ιούνιο του 2019, και το πάγωμα των έργων επέκτασης δικτύων φυσικού αερίου λόγω επικείμενης ιδιωτικοποίησης.

Είναι προφανές ότι η κυβέρνηση της ΝΔ αδιαφορεί πλήρως για τις συνέπειες της απόφασης της να ακυρώσει τον «ΦιλόΔημο» και τα άλλα έργα. Αδιαφορεί πλήρως για τις επιπτώσεις στην Τοπική Αυτοδιοίκηση από τις καθυστερήσεις που συνεπάγονται οι αποφάσεις της. Αδιαφορεί πλήρως και για τις επιπτώσεις στην εκτέλεση του ΠΔΕ, τόσο για φέτος όσο και για τα επόμενα χρόνια. Ωστόσο υπάρχει ο κίνδυνος, εξαιτίας της οπισθοδρόμησης σε πελατειακές πρακτικές, να έχουμε μια σημαντική υποεκτέλεση του ΠΔΕ το δεύτερο εξάμηνο φέτος, καθώς και τα επόμενα χρόνια. Αυτό θα είναι ένα επιπλέον πλήγμα στις αναπτυξιακές προοπτικές της ελληνικής οικονομίας. Ένα πλήγμα δηλαδή που θα προστεθεί στις αποτυχημένες διεθνώς δήθεν αναπτυξιακές πολιτικές φοροελαφρύνσεων των πλούσιων και αντεργατικών ρυθμίσεων, στην αντικατάσταση της ολιστικής αναπτυξιακής στρατηγικής της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ από το συνονθύλευμα φωτογραφικών διατάξεων για εξυπηρέτηση ημετέρων που είδαμε στο δήθεν αναπτυξιακό πολυνομοσχέδιο αλλά και αλλού, στην αχρείαστη μνημονιακή λιτότητα που επιβάλλει η απόφαση της κυβέρνησης ΝΔ να μην χρησιμοποιήσει μέρος των ταμειακών διαθεσίμων για να μειώσει το πρωτογενές πλεόνασμα κατά 1% ήδη από το 2020, όπως σχεδίαζε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ.

Ισχύει ότι η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ παρέδωσε ελλειμματικό τον Προϋπολογισμό του 2019 κατά 396 εκατ. ευρώ ή 0,2% του ΑΕΠ, όπως διακινεί η κυβέρνηση της ΝΔ;

Όχι δεν ισχύει. Ο ισχυρισμός αυτός στηρίζεται σε προσωρινές προβλέψεις δημοσιονομικών μεγεθών της 10ης Ιουλίου οι οποίες διορθώθηκαν-αναθεωρήθηκαν το αμέσως επόμενο διάστημα, γεγονός που το Υπουργείο Οικονομικών επέλεξε να αποσιωπήσει.

Επειδή οι ισχυρισμοί αυτοί είναι ανυπόστατοι ζητήσαμε συνάντηση με τα αρμόδια στελέχη του ΥΠΟΙΚ ώστε να διευκρινιστεί το ζήτημα. Στη συνάντηση αυτή, όπως ενημερώνει ο πρ. Αν. Υπουργός Οικονομικών, Γ. Χουλιαράκης, ο αρμόδιος υφυπουργός δεν δέχθηκε να ζητήσει από τις υπηρεσίες του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους να προχωρήσουν στη μόνη ενδεδειγμένη και ασφαλή οδό εκτίμησης του δημοσιονομικού περιθωρίου που παρέδωσε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ: την εκτίμηση του δημοσιονομικού αποτελέσματος του έτους, αφού από αυτό αφαιρεθούν τα αποτελέσματα των νομοθετημένων δημοσιονομικών παρεμβάσεων της νέας κυβέρνησης από τον Ιούλιο του 2019 και μετά (no-policy-change scenario). Το αρνήθηκε αυτό η κυβέρνηση για να μην αποκαλυφθεί η ψευδολογία της. Βέβαια υπάρχουν και ανεξάρτητες δημοσιονομικοί αρχές όπως το Δημοσιονομικό Συμβούλιο και το Γραφείο Προϋπολογισμού της Βουλής, από τις οποίες έχουμε ζητήσει να διαλευκάνουν το ζήτημα.

Υπογραμμίζουμε, ωστόσο, ότι αν πράγματι η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ είχε παραδόσει δημοσιονομικό κενό 396 εκατ. ευρώ, τότε η κυβέρνηση της ΝΔ θα έπρεπε να λάβει νομοθετικές πρωτοβουλίες για να το καλύψει. Αντ’ αυτού, το πρώτο πράγμα που νομοθέτησε η κυβέρνηση της ΝΔ ήταν η περαιτέρω (σε σχέση με την ψηφισμένη επί ΣΥΡΙΖΑ) μείωση του ΕΝΦΙΑ κατά 200 εκατ. ευρώ. Δηλαδή, η κυβέρνηση της ΝΔ, προσπαθεί να πείσει ότι παρέλαβε δημοσιονομικό κενό 396 εκατ. από τον ΣΥΡΙΖΑ και, αντί να προσπαθήσει να το καλύψει, αποφάσισε πρώτα να το διευρύνει κατά 200 εκατ. Είναι προφανές ότι ο εν λόγω ισχυρισμός στερείται σοβαρότητας.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.