Τεκμηρίωση Γραφείου Τύπου ΣΥΡΙΖΑ για τις δηλώσεις Μητσοτάκη στη ΔΕΘ, 8/9/19

1. Πώς αποτιμάτε την παρουσία του κ. Μητσοτάκη στη ΔΕΘ; Τι απαντάτε;

Ο κ. Μητσοτάκης στη ΔΕΘ αφενός επιβεβαίωσε την κριτική του Αλ. Τσίπρα ότι “τρώει από τα έτοιμα” της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ και αφετέρου κατάφερε να μιλήσει για πάρα πολλά θέματα λέγοντας ελάχιστα πράγματα επί της ουσίας. Ένα είναι το σίγουρο. Ο πρωθυπουργός της χώρας μας διαβεβαίωσε ότι το σύνθημα «ανάπτυξη για όλους» στην πράξη μεταφράζεται σε «ανάπτυξη δίχως κανόνες για τους λίγους και τους ισχυρούς».

Στο έδαφος αυτό, για τη μεσαία επιχειρηματικότητα ακούσαμε μόνο ευχολόγια, ενώ για τους αγρότες και τη βιομηχανία τροφίμων δεν ακούσαμε τίποτα. Επίσης δεν ακούσαμε τίποτα για την προστασία των ανέργων, για την περιφερειακή ανάπτυξη, που η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ είχε δώσει ιδιαίτερη σημασία με συγκεκριμένες μεταρρυθμίσεις και σειρά αναπτυξιακών συνεδρίων σε όλη την Ελλάδα.Ιδιαίτερα εκκωφαντική αλλά και εύγλωττη όμως ήταν η σιωπή του για το ερώτημα της σχέσης μεγάλων επενδύσεων και προστασίας του περιβάλλοντος. Η Ελλάδα που σχεδιάζει η ΝΔ είναι μια χώρα δίχως κανόνες που η θέληση των μεγάλων επιχειρηματικών συμφερόντων είναι ο νόμος του κράτους. Αυτός είναι ο ορισμός του νεοφιλελευθερισμού. 

 

Το νεοφιλελεύθερο όραμα του κυρίου Μητσοτάκη διαγράφεται με σαφήνεια στην αναφορά του στα ζητήματα της εργασίας. Εκεί με προκλητικό τρόπο μας διαβεβαίωσε ότι είναι πρώτιστη έγνοια του η προστασία των εργαζομένων και στη συνέχεια κατήγγειλε τις ρυθμίσεις προστασίας της μισθωτής εργασίας ως εμπόδιο στην επιχειρηματικότητα. 

2. Γιατί κατηγορείτε τον κ. Μητσοτάκη ότι «τρώει από τα έτοιμα»; Ήταν τόσο «καταστροφική» η διακυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ για την οικονομία, όπως έλεγε προεκλογικά ο κ. Μητσοτάκης, που: 

-Είπε ότι αυτός μείωσε τον ΕΝΦΙΑ που μειώθηκε με νόμο του ΣΥΡΙΖΑ το Δεκέμβρη του 2018.

-Είπε ότι αυτός -ως άλλος ταχυδακτυλουργός- μείωσε την ανεργία τον Αύγουστο ενώ εδώ και τρία χρόνια η Εργάνη καταγράφει άνοδο της απασχόλησης (πτώση ανεργίας 10 μονάδες σε 4 χρόνια επί ΣΥΡΙΖΑ) και μείωση της αδήλωτης/υποδηλωμένης εργασίας.

-Είπε ότι αυτός έκανε τις 120 δόσεις που ψήφισε ο ΣΥΡΙΖΑ.

-Είπε ότι αυτός μειώνει τη φορολογία στις επιχειρήσεις που είχε ξεκινήσει ο ΣΥΡΙΖΑ ήδη από το 2019 κατά μία ποσοστιαία μονάδα κάθε χρόνο ως το 25%.

-Είπε ότι επί των ημερών του μειώθηκαν σε ιστορικά χαμηλά τα επιτόκια των ελληνικών ομολόγων, όταν αυτό έχει συμβεί ήδη από τον περασμένο Μάρτιο, αφού η χώρα καταγράφει για δέκα συνεχή τρίμηνα ανάπτυξη, έχει πλέον ρυθμισμένο χρέος και ισχυρά αποθεματικά στα κρατικά ταμεία.

-Είπε ότι θα διεκδικήσει από του εταίρους/δανειστές και τους θεσμούς την αποπληρωμή των ακριβών δανείων του ΔΝΤ χωρίς να αναφέρει ότι αυτό το είχε θέσει και επί της ουσίας διασφαλίσει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ.

-Καρπώθηκε την πλήρη άρση των κεφαλαιακών ελέγχων παρόλο που αυτή είχε σχεδόν εξολοκλήρου ολοκληρωθεί επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ και το τελευταίο βήμα που έμενε δεν έγινε προεκλογικά διότι ο κ. Στουρνάρας επέλεξε να παραβλέψει τον θεσμικό του ρόλο και σκανδαλωδώς να στηρίξει πολιτικά τον κ. Μητσοτάκη στις εκλογές. Και αυτό δεν το λέμε μόνο εμείς αλλά το παραδέχονται και στελέχη της ΝΔ.

Αυτός λοιπόν τα πέτυχε όλα αυτά; Ως αντιπολίτευση; Να σοβαρευτούμε…

3. Γιατί λέτε ότι την εξαγορά των ακριβών δανείων του ΔΝΤ την είχε επί της ουσίας διασφαλίσει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ;

Διότι η αλήθεια είναι ότι η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ όχι μόνο είχε αναγγείλει τον στόχο για αποπληρωμή των ακριβών δανείων του ΔΝΤ αλλά είχε ολοκληρώσει και τα ουσιώδη βήματα για να επιτευχθεί ο στόχος αυτός. Συγκεκριμένα, ο πρώην υπουργός Οικονομικών, Ευκλ. Τσακαλώτος, στο πλαίσιο της Εαρινής Συνόδου του ΔΝΤ τον περασμένο Απρίλιο είχε ενημερώσει την Κριστίν Λαγκάρντ για την πρόθεση της κυβέρνησης για πρόωρη αποπληρωμή των δανείων του ΔΝΤ και η κα Λαγκάρντ είχε καλωσορίσει μια τέτοια εξέλιξη, ενώ αντίστοιχη στάση είχε τηρήσει και η Γερμανία. Υπάρχει πλήθοςσχετικώνδημοσιευμάτωνστοντύπο.Επίσης, τον ίδιο μήνα η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ αφενός έθεσε επίσημα το αίτημα της αποπληρωμής στον ESM και αφετέρου παρουσίασε το αίτημα αυτό στο EuroWorkingGroup το οποίο είχε δώσει «πράσινο φως».

4. Το πρόγραμμα και οι εξαγγελίες της κυβέρνησης ΝΔ στη ΔΕΘ ήταν κοστολογημένες;

Ήταν τόσο κοστολογημένες που ο ίδιος ο κ. Μητσοτάκης σε ερώτηση δημοσιογράφου το μόνο που ήξερε να απαντήσει ήταν για το κόστος της μείωσης φόρου στις επιχειρήσεις και για τα υπόλοιπα δεσμεύθηκε να τα στείλει κοστολογημένα με… email! Τόσο τεχνοκράτης και «αξιόπιστος» είναι ο κ. Μητσοτάκης. Πέραν αυτού ωστόσο, αυτό που έχει πραγματική σημασία είναι το κόστος που θα φανεί στον προϋπολογισμό. Εκεί που πλέον για το 2020 δε θα υπάρχουν πλεονάσματα 2,5% που είχε εξασφαλίσει ο ΣΥΡΙΖΑ αλλά 3,5% που επανέφερε η ΝΔ, με μία αόριστη υπόσχεση για επαναδιαπραγμάτευση από το 2021 και βλέπουμε. Εκεί θα φανεί και το κόστος των εξαγγελιών αλλά και το κόστος των ισοδύναμων που θα αναζητήσει η κυβέρνηση. Να δούμε ποιοι θα πληρώσουν το μάρμαρο.

5. Γιατί κατηγορείτε τον κ. Μητσοτάκη ότι ακύρωσε τα μέτρα ελάφρυνσης  που είχε ανακοίνωσει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ για το 2020;

Διότι ο κ. Μητσοτάκης απορρίπτοντας τη μείωση των πλεονασμάτων που δρομολόγησε ο ΣΥΡΙΖΑ με τον καταπιστευτικό λογαριασμό, απέρριψε ένα προς ένα όλα τα μέτρα που είχε δεσμευθεί ο ΣΥΡΙΖΑ για το 2020. Μέτρα φορολογικών ελαφρύνσεων και αναπτυξιακής στόχευσης με έμφαση τα χαμηλά και μεσαία εισοδήματα και τους ελεύθερους επαγγελματίες, για τους οποίους δήθεν κόπτεται ο κ. Μητσοτάκης. Ακύρωσε την μείωση της προκαταβολής φόρου από το 100% στο 50% που θα ίσχυε από 1.1.2020. Την κατάργηση της εισφοράς αλληλεγγύης για εισοδήματα ως 20.000 ευρώ και δραστική μείωση για μεγαλύτερα. Την αύξηση συντελεστή αποσβέσεων επενδύσεων στο 150%. Και φυσικά ακύρωσε τις 10.500 προσλήψεις καθηγητών που είχαν προγραμματιστεί με το 1:1 για το 2020 και το 2021 για όλα τα δημόσια σχολεία. 

6. Ο κ. Μητσοτάκης δεσμεύθηκε για μείωση και κατάργηση της εισφοράς αλληλεγγύης ως το 2023. Τι απαντάτε;

Είναι γελοίος και μόνο ο τρόπος που προσπαθεί ο κ. Μητσοτάκης να πουλήσει φύκια για χρωματιστές κορδέλες. Η αλήθεια είναι μία. Ο κ. Μητσοτάκης ακύρωσε την κατάργηση της εισφοράς αλληλεγγύης που ήταν προγραμματισμένη για το 2020 από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ και για να χαϊδέψει αυτιά, παραπέμπει ενδεχόμενη μείωσή της στο μέλλον και υπό την προϋπόθεση ότι θα έχει δημοσιονομικό χώρο. Τόσο πολύ ενδιαφέρεται για τους ελεύθερους επαγγελματίες. 

7. Γιατί εγκαλείτε τον κ. Μητσοτάκη για την πολιτική της κυβέρνησής του αναφορικά με τις εργασιακές σχέσεις;

Διότι στη ΔΕΘ ο κ. Μητσοτάκης προανήγγειλε τις επόμενες αντεργατικές παρεμβάσεις της κυβέρνησής του, παρουσιάζοντάς τες ως δήθεν προστατευτικές για τους εργαζόμενους. Πρέπει να γνωρίζει όμως ότι δεν απευθύνεται σε ανόητους. Ειδικότερα, ο κ. Μητσοτάκης:

α. Προανήγγειλε ότι θα καταργήσει το νόμο του ΣΥΡΙΖΑ για τη δήλωση των υπερωριών. Με το νόμο αυτό ξεκίνησε να ρυθμίζεται ένα μαύρο τοπίο της ελληνικής αγοράς εργασίας όπου οι εργαζόμενοι δουλεύουν πολύ περισσότερες ώρες από αυτές που δηλώνονται. Χαρακτηριστικό πεδίο όπου βοήθησε ο συγκεκριμένος νόμος ήταν ο χώρος των τραπεζών όπου μετά από πολλά χρόνια αυθαιρεσίας άρχισαν να τηρούνται τα ωράρια των εργαζομένων και επέστρεφαν σπίτι τους στην ώρα τους ή πληρώνονταν όπως ορθώς ο νόμος ορίζει τις υπερωρίες τους. Είναι επίσης χαρακτηριστικό ότι χάρη στο νόμο αυτό μέσα σε μια χρονιά από τη θέσπισή του, δηλώθηκαν 6 εκατομμύρια ώρες υπερεργασίας οι οποίες στο παρελθόν δεν δηλώνονταν ούτε φυσικά και πληρώνονταν. Είναι αυτόν το νόμο που ο κ. Μητσοτάκης προτίθεται να καταργήσει, επιστρέφοντας και πάλι την αγορά εργασίας στο πιο σκοτεινό παρελθόν της εργασιακής επισφάλειας.

β. Ο κ. Μητσοτάκης, προκειμένου να καλλωπίσει την παραπάνω κατάργηση και νομίζοντας ότι μιλάει σε άσχετους, είπε ότι θα θεσπίσει την ηλεκτρονική κάρτα εργασίας. Γνωρίζει φυσικά -και αν δεν γνωρίζει να ενημερωθεί- ότι η ηλεκτρονική κάρτα εργασίας θεσμοθετήθηκε το 2011 και ουδέποτε εφαρμόστηκε. Είναι, δε, λιγάκι προκλητικό για τη λογική να λέει, έστω και ως ρητορικό σχήμα, ότι η δήλωση των υπερωριών είναι μεγάλο γραφειοκρατικό βάρος για μια μικρή επιχείρηση, αλλά η κάρτα εργασίας δεν είναι. Αλλά φυσικά μια τέτοια συζήτηση θα είχε νόημα αν δεν ήταν περί όνου σκιάς. Είναι προφανές ότι ο κ. Μητσοτάκης θεώρησε ότι μπορεί να μας ρίξει στάχτη στα μάτια για την κατάργηση των κανόνων για τις υπερωρίες που σχεδιάζει.

γ. Ο κ. Μητσοτάκης προανήγγειλε την κατάργηση των βασικών αρχών των συλλογικών διαπραγματεύσεων που ο ΣΥΡΙΖΑ επανέφερε στη χώρα το 2018. Εξήγγειλε ότι στο εξής οι επιχειρήσεις θα μπορούν να παρεκκλίνουν προφανώς επί το δυσμενέστερο από την κλαδική συλλογική σύμβαση εργασίας, πράγμα που σημαίνει ότι η αρχή της ευνοϊκότερης ρύθμισης καταργείται. Άρα οι κλαδικές συλλογικές συμβάσεις παύουν να έχουν σημασία (αφού μια επιχείρηση θα μπορεί να θεσπίζει χειρότερους μισθούς και όρους εργασίας) και τούτο συνεπάγεται ότι δεν θα υπάρχουν στην πραγματικότητα μισθολογικές αυξήσεις. Όπως εξάλλου συνέβαινε στο πολύ πρόσφατο παρελθόν όπου εντός μνημονίου ΝΔ και ΠΑΣΟΚ κατήργησαν αυτή την αρχή και οι μισθοί συμπιέστηκαν προς τα κάτω. Είναι χαρακτηριστικό ότι η τρόικα ζητούσε επιμόνως το μέτρο που εξήγγειλε χθες ο κ Μητσοτάκης. Πρόκειται για μια σαφή επιστροφή σε μνημόνιο σε ότι αφορά τα εργασιακά .

8. Ο κ. Μητσοτάκης δήλωσε στη ΔΕΘ ότι με την πολιτική του στα εργασιακά τον Αύγουστο είχαμε ρεκόρ προσλήψεων. Ισχύει;

Πράγματι, επιμένοντας να μας θεωρεί ανόητους, ο κ. Μητσοτάκης προσπάθησε να δικαιολογήσει την κατάργηση του βάσιμου λόγου απόλυσης μιλώντας για αναχρονιστικό θεσμό που με το που καταργήθηκε έφερε ρεκόρ στις προσλήψεις.

Πρώτον, να θυμίσουμε στον κ. Μητσοτάκη ότι μέχρι τον Ιούνιο είχαμε απόδοση ρεκόρ με τη δημιουργία 296.000 νέων θέσεων εργασίας ενώ τους δύο πρώτους μήνες διακυβέρνησης της ΝΔ, είχαμε απώλεια 11.000 θέσεων εργασίας.

Δεύτερον, θυμίζουμε στον κ. Μητσοτάκη ότι η ρύθμιση συνιστά ευρωπαϊκό νομικό κεκτημένο καθώς επρόκειτο για αυτούσια μεταφορά της ρύθμισης του ευρωπαϊκού κοινωνικού χάρτη ο οποίος καλύπτει το σύνολο των χωρών της Ε.Ε.

Τρίτον, θα πρέπει να διαλέξει ποιο επιχείρημα θα χρησιμοποιεί για να δικαιολογήσει την αδικαιολόγητη κατάργηση, διαφορετικά προσβάλλει τη νοημοσύνη μας. Ή που ο βάσιμος λόγος απόλυσης δήθεν εμπόδιζε τις προσλήψεις γιατί οι εργοδότες αγχώνονταν ότι δεν θα μπορούσαν να απολύσουν τον εργαζόμενο, και γι’ αυτό με την κατάργηση του τάχα εκτοξεύτηκαν οι προσλήψεις (πράγμα ψευδές διότι ο Ιούλιος είχε ρεκόρ στις απολύσεις).Ή που ο βάσιμος λόγος δήθεν διευκόλυνε τις απολύσεις, πράγμα παράλογο διότι οι απολύσεις για όσο καιρό ίσχυσε η ρύθμιση έπρεπε να δικαιολογούνται, ενώ πριν ήταν αδικαιολόγητες. Ας διαλέξει τουλάχιστον ένα επιχείρημα για να γίνεται στοιχειώδης διάλογος.

9. Γιατί εγκαλείτε τον κ. Μητσοτάκη για τις προσλήψεις στο Δημόσιο;

Διότι ο κ. Μητσοτάκης στη ΔΕΘ, προκειμένου να μην δεσμευτεί για τον κανόνα 1:1 στις προσλήψεις του δημοσίου και ειδικά ως προς τις αναγκαίες προσλήψεις για την Παιδεία, διαστρέβλωσε  την πραγματικότητα. Οι 4500 προσλήψεις στην ειδική αγωγή αφορούν το 2019, και η κυβέρνηση της Ν.Δ. έχει καθυστερήσει να τις ολοκληρώσει. Οι 10500 προσλήψεις της γενικής εκπαίδευσης που δρομολογήθηκαν επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ αφορούν τα έτη 2020 και 2021, στη βάση του κανόνα 1:1 και του πολυετούς προγραμματισμού προσλήψεων, σύμφωνα με τον προγραμματισμό στο πλαίσιο του Μεσοπρόθεσμου Προγράμματος. Η κυβέρνηση της Ν.Δ. έχει άλλες προτεραιότητες που δεν τις ομολογεί και κυρίως δεν θέλει να δεσμευτεί ότι θα εφαρμόσει τον κανόνα των προλήψεων τα επόμενα χρόνια. 

10. Γιατί εγκαλείτε τον κ. Μητσοτάκη για ξεπούλημα της ΔΕΗ; Τι απαντάτε;

Δεν τήρησε ούτε τα προσχήματα. Ομολόγησε ότι θα πουληθούν τα κερδοφόρα φιλέτα της ΔΕΗ στο όνομα της δήθεν εξυγίανσης. Δε βρήκε κουβέντα να πει όμως για τις αυξήσεις φωτιά, πάνω από 15% στα τιμολόγια της ΔΕΗ, τόσο για τα νοικοκυριά όσο και για τις επιχειρήσεις και τους αγρότες. Αρκέστηκε να ομολογήσει κυνικά ότι δεν πρέπει να υπάρχει κοινωνικό τιμολόγιο, όταν είπε ότι η ΔΕΗ δεν πρέπει να έχει κοινωνική πολιτική. 

11. Ο κ. Μητσοτάκης είπε ότι θα εισηγηθεί την εκλογή του Προέδρου της Δημοκρατίας με απλή πλειοψηφία 151 βουλευτών εάν δεν έχει καταστεί εφικτή η ευρύτερη συναίνεση. Το σχόλιό σας;

Δεν πρόκειται μόνο για μία πρωτοφανή εργαλειοποίηση του θεσμού του Προέδρου της Δημοκρατίας αλλά και για καταφανή καταστρατήγηση του Συντάγματος. Ο κ. Μητσοτάκης με αυτόν τον τρόπο επιχειρεί μέσα από τη διαδικασία της Συνταγματικής Αναθεώρησης να καταστήσει τον ΠτΔ εργαλείο της εκάστοτε κυβέρνησης, αφού μία απλή πλειοψηφία θα μπορεί να διορίζει ουσιαστικά τον ανώτατο πολιτειακό άρχοντα. Χωρίς καμία διακομματική νομιμοποίηση και προφανέστατα χωρίς υπερκομματικό ρόλο που υποτίθεται πως οφείλει να έχει ο ΠτΔ. 

Πέραν αυτού, η πρόταση αυτή για εκλογή Προέδρου της Δημοκρατίας με πλειοψηφία 151 βουλευτών είχε κατατεθεί ήδη από τη ΝΔ στη διαδικασία αναθεώρησης από την προηγούμενη Βουλή και καταψηφίστηκε. Δεν επιτρέπεται να επανέλθει στην παρούσα αναθεωρητική Βουλή. 

Αντιθέτως, τον περασμένο Μάρτιο,  μετά από δύο ψηφοφορίες στη Βουλή, έγινε δεκτή η πρόταση της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ για αναθεώρηση του άρθρου 32 του Συντάγματος προς την κατεύθυνση αποσύνδεσης της εκλογής Προέδρου της Δημοκρατίας από τη διάλυση της Βουλής, με τη διενέργεια επαναλαμβανόμενων επί ένα εξάμηνο ψηφοφοριών μέχρις ότου επιτευχθεί η πλειοψηφία τουλάχιστον 180 βουλευτών και, αν αυτή δεν συγκεντρωθεί, με άμεση εκλογή του Προέδρου από το λαό.

Με τον τρόπο αυτό διασφαλίζεται η ευρύτερη νομιμοποίηση και ο υπερκομματικός ρόλος του Προέδρου της Δημοκρατίας. Για άλλη μια φορά ο κ. Μητσοτάκης δείχνει το σεβασμό του στους θεσμούς, εξαγγέλλοντας πρόταση αναθεώρησης του Συντάγματος η οποία αποδοκιμάστηκε και καταψηφίστηκε κατά την πρώτη φάση της αναθεωρητικής διαδικασίας.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.